Subiektywny przegląd kampanii na TikToku

Jeżeli nie wiesz, jak stworzyć kampanię skierowaną do użytkowników TikToka warto zainspirować się akcjami, które już się odbyły i zakończyły się sukcesem.

Część marketerów nadal sceptycznie podchodzi do działań reklamowych na TikToku. W końcu już niejednokrotnie na rynku pojawiała się nowa platforma, która na początku przyciągała rzesze zaciekawionych użytkowników, aby po czasie zostać zapomnianą. Wygląda jednak na to, że TikTok nigdzie się nie wybiera, a wręcz coraz widoczniej umacnia swoją pozycję. Aktualnie jest to najczęściej pobierana aplikacja na świecie, a według raportu firmy analitycznej App Annie w 2022 roku platforma przekroczy 1,5 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Dzięki swojej dynamice wzrostu TikTok szybko dołączył do grona największych platform społecznościowych na świecie, a nawet je przegania, dlatego, aby skutecznie promować swoją markę w sieci, dobrze jest uwzględnić go w swojej strategii marketingowej. Jeżeli nie wiesz, jak stworzyć kampanię skierowaną do użytkowników TikToka warto zainspirować się akcjami, które już się odbyły i zakończyły się sukcesem.

Reklamowanie słodyczy? Zaśpiewaj o nowym smaku!

Popularność TikToka wynika głównie ze skutecznego dotarcia i skupienia na sobie uwagi młodych. Nie są oni jedyną grupą wiekową, która korzysta z aplikacji, ale zdecydowanie najliczniejszą. W związku z tym aplikacja ta jest idealnym miejscem do promocji produktów, których głównymi użytkownikami są młode pokolenia. Mogą to być artykuły szkolne, gry mobilne czy gazowane napoje lub słodycze. Potencjał ten wykorzystała marka Snickers, która do współpracy zaprosiła znanego beatboxera i tiktokera, Dharniego. Celem kampanii , która powstała we współpracy z LifeTube (grupa LTTM), było przedstawienie nowych wersji smakowych za pomocą muzyki oraz zachęcenie odbiorców do ich spróbowania. Aby kampania wpasowała się z ekosystem aplikacji, Dharni stworzył swoje 3 autorskie piosenki, które zostały wykorzystane w materiałach wideo z lokowaniem produktu. Nienachalne i kreatywne podejście do promocji sprawiło, że akcja spotkała się z dużą aprobatą jego fanów.

Eko-kampanie na TikToku

Temat ekologii i ochrony środowiska coraz głośniej wybrzmiewa wśród młodych pokoleń. Rośnie świadomość wpływu człowieka na planetę, a także zagrożenia katastrofą klimatyczną. Młodzież zaczyna mocniej interesować się tym, jak zmienić swoje nawyki na bardziej ekologiczne, a także które produkty są mniej szkodliwe dla środowiska. Coraz popularniejsza jest idea zero waste, a co za tym idzie rezygnacja z plastiku czy innych szkodliwych materiałów. Dafi to marka, która wpisuje się w eko trendy i na tym też postanowiła oprzeć swoje działania promocyjne na TikToku. Celem była promocja ekologicznych butelek filtrujących, które są idealną alternatywą dla wody butelkowanej. W kampanii wzięły udział dwie tiktokerki – Pusheen Girl oraz Ami Opowiada. Firma postawiła na komunikat, który uświadamiał odbiorców o tym jak małe zmiany mogą mieć pozytywny wpływ na naszą planetę. Dzięki kampanii marka Dafi nie tylko pokazała swój produkt, ale również przekazała widzom wartościową wiedzę na temat ekologicznych nawyków.

Wykorzystanie trendów sezonowych: back to school z Grześkami

Okres szkolny to czas kiedy uczniowie chętnie sięgają po szybkie przekąski, które napełnią ich energią na kolejne godziny zajęć. Prym wiodą wszelakiego rodzaju batony, wśród których znajdziemy dziesiątki różnych marek. Wyróżnić się wśród konkurencji postanowiła marka Grześki z akcją #KażdyMaSwojeGrzeszki. Kampania odbywała się w okresie back to school i opierała się na wspominaniu przez twórców ”grzeszków młodości”. Czas oraz grupa docelowa, do której została skierowana kampania, sprawiły, że Grześki jeszcze bardziej zaczęły kojarzyć się jako idealna przekąska między lekcjami.

TikTokowa grywalizacja z Match Masters

Match Masters to darmowa gra online, która umożliwia granie na żywo z przeciwnikami z całego świata. Marka, aby zachęcić do pobierania gry, nie tylko przygotowała turniej z atrakcyjnymi nagrodami, ale również postanowiła zaangażować 12 tiktokerów, między innymi Haaipapi, Sandrę Maliszewską czy Mateusza Mylę, aby pokazali swoje potyczki w Match Masters. Wybór młodych twórców, regularnie działających na TikToku, sprawił, że reklama wyglądała naturalnie, a odbiorcy chętnie instalowali grę, w którą mogli zagrać ze swoim idolem. W końcu kto zareklamuje produkt dla młodzieży lepiej niż ona sama?

Premiera serialu? Zbuduj napięcie przez reaction video

Promowanie premiery serialu lub filmu nie musi się ograniczać do klasycznych działań. TikTok idealnie umożliwia budowanie napięcia poprzez tak zwane “reaction video”, w których twórcy nagrywają swoją reakcję na zwiastun filmowy.   Uwagę odbiorców zwróciła kampania Amazon Prime Video, promująca serial Wheel Of Time. Twórcy, wykorzystując krótkie filmy, pokazywali swoje pierwsze reakcje na zwiastun serialu, a Łukasz Maczuga, znany bliżej jako Czuga, zaprezentował nawet proces kreowania smoka występującego w serialu. W kampanii promocyjnej wzięli udział również Brunecia, Tritsus, Luure oraz Cebulsonn. Cała akcja idealnie wpasowała się ekosystem TikToka i pozwoliła na dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

Możliwość dotarcia do młodych odbiorców jest zdecydowanie ogromną zaletą TikToka, jednak nie jedyną. Różnorodność treści dostępna na platformie sprawia, że coraz większa liczba osób w różnym wieku decyduje się na ściągnięcie aplikacji i poznanie jej bliżej. Dzięki temu wykorzystując ją do promocji mamy możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców i wygenerowania setek tysięcy wyświetleń. Aplikacja stosunkowo niedawno stała się znaczącym graczem wśród mediów społecznościowych. Nie wszyscy marketerzy odkryli jej możliwości i z tego względu jest na niej stosunkowo mała konkurencja w porównaniu do innych platform. Ogromną zaletą jest również możliwość bezpośredniej interakcji widzów z marką, wykorzystując #Hashtagchallenge czy wiele innych formatów reklamowych. Tworząc reklamy kierowane na TikToka, warto też pamiętać o tym jak wygląda środowisko aplikacji i starać się stworzyć wideo, które będzie się wpisywało w jego styl. Luźne filmy z przymrużeniem oka pozwalają na pokazanie “ludzkiej” twarzy marki, a także na złamanie barier w komunikacji marka-klient. Biorąc pod uwagę wszystkie te korzyści, a także łatwość w tworzeniu contentu na tę platformę, nie ulega wątpliwości, że TikTok będzie coraz chętniej wykorzystywany do prowadzenia kampanii reklamowych przez marki.

Chcesz podjąć z nami współpracę?

Jeżeli chcesz dołączyć do naszej sieci lub podjąć współpracę z danym twórcą – wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość!